torsdag 6 november 2014

Utskriven!

Jag har nyss träffat läkaren. Han kunde inte behålla mig utan att bryta mot lagen. Jag får stanna på frivillig vård eller så får jag gå hem. Inget svårt val. Jag vill hem. Sjukresa kommer och hämtar mig kl 16.30. Det är helt sjukt alla dessa turer på psykakut och avdelningar och sen utskrivningar. Det är ju inte första gången jag åker hem så här fort. Dessutom är det sjukt hur de olika vårdenheterna skickar över ansvaret på varandra. Min läkare tyckte psykakut skulle höja min medicin. Psykakut tyckte avdelningen skulle höja min medicin. Avdelningen tycker det är min läkares ansvar att höja min medicin. Helt sjukt vad de kastar runt ansvaret. Ingen vill ta ansvar för mig verkar det som. Och nu står jag här några dagar senare utan medicinhöjning men med negativa upplevelser som kommer påverka mig hela livet... För att vara på psykakut och på en avdelning sätter sina spår i mig. Det är asläskigt och hemskt. Bara idag fick jag träffa min rumskamrat. Jag svär hon var helt galen. Jag litade inte en sekund på henne. Fasade för natten då jag inte kunde hålla koll på henne. Som tur är slipper jag sova i samma rum som henne. För nu ska jag hem till tryggheten hemma. 
/ Nastasia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar