tisdag 9 april 2013

Energi/stress-nivån var nådd

Fick förklarat för mig hos psykologen idag vad det var som hände igår. Min energi/stress-nivå var nådd.

----Plötslig händelse och en man dessutom (stressnivån långt över gränsen=panik)
___Min gräns
----Ny kurs där jag är enda ny person
----Stan med min kontaktperson

Jag skulle ha sagt ifrån att jag ville äta inne hos mig, vilket jag hade som tanke först. Men lejonet i mig ville inte det. Lejonet vill kämpa, inte visa sig svag. C säger då att jag är mer svag om jag faller än om jag förhindrar att jag faller. Jag måste bara lära mig att känna mina gränser bättre, lyssna på de och säga ifrån. Det är väldigt svårt. Hon menar också att vad som helst kan utlösa en panikattack, det måste inte vara just det som var igår. Är nivån nådd så är den. Vad tar jag då med mig av detta? Jag måste ta till mig det här, lära mig känna av mig själv bättre, lyssna på min kropp och öva mer på de förebyggande övningarna.
/ Nastasia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar