onsdag 5 mars 2014

En ond cirkel.

Just i denna stund när jag skriver mår jag skit. Jag hatar hela världen men mest av allt hatar jag mig själv. Jag skrev aldrig igår eftersom jag hade fullt upp, men annars var det en riktigt bra dag. Jag träffade psykologen på förmiddagen och vi pratade om att jag var kär, vilket hon såg utan att jag ens sade något.. Hon är helt awsome! Annars pratade vi inte så mycket om annat. Sedan lagade jag lunch, nom nom kycklingwok a la Nastasia! <3 Awsomeness! Efter lunchen powerwalkade jag i ca en timme trots fortsatt träningsvärk från i lördags, plus träningsvärken från kvällen innan. Kan säga att det kändes, men åh så skönt ändå! Sedan efter powerwalken körde jag till mammy. Vi skulle hälsa på hos Trixie och även lämna det sista. Det kändes helt ok. Det kändes inte som om Trixie var min hund, dessutom kände jag inte igen den Trixie jag en gång kände. Hon var som en helt annan hund. Hon var lugn, harmonisk och go. Jag är glad för att jag fattade detta beslutet för hon har det så mycket bättre och är så mycket bättre nu! <3
Idag har jag tränat på förmiddagen trots att jag knappt kunde gå på grund av träningsvärken.. Kändes awsome ändå! Kände mig dock osynlig i morse och den dåliga känslan höll sig kvar hela dagen för att sedan byggas på allt eftersom dagen gick och mer hände. Jag fick hem mina Behåar igår som jag beställt på nätet. Den ena gillade jag inte och jag skulle skicka tillbaka den idag. Jag vet inte varför men jag mår skitdåligt över mina bröst och min vikt. En personal sade en massa saker om mina behåar, mina bröst och min vikt. Jag mådde skit efter det. Jag känner mig så äcklig, smutsig, som ett missfoster, mindre värd, i vägen, för mycket, att jag alltid gör fel osv osv osv... Sedan hatar jag mig själv för att jag känner och tänker så här. Och då hatar jag mig själv ännu mer... Det blir en ond cirkel. Om jag tänker eller känner något negativt, känner jag att jag gör fel, att jag borde skärpa mig, och då mår jag bara ännu sämre osv.. Förstår ni hur jag menar? Oftast när jag gråter försöker jag skärpa mig och det enda som händer är att jag gråter ännu mer... Hatar mig själv...
Jag säger bara... Fuck människor, fuck ångest, fuck alla jävla diagnoser, fuck känsligheten, JA till och med FUCK LIVET!
Hejdå!
/ Nastasia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar