lördag 24 maj 2014

Kraftiga svängningar och viktnedgång..

Det svänger kraftigt från dag till dag i mitt mående. Ena dagen orkar jag knappt ta mig upp ur sängen, känner mig hopplös och värdelös, är nedstämd och vill bara dö. För att nästa dag vara uppåt, nästan för glad och sprallig. Jag vet inte om jag sagt det att jag faktiskt fyller i skattningsformulär varje dag om hur jag sover och hur jag mår? Detta för att sedan lämna in till psykmottagningen för eventuell en till diagnos. Misstankarna rör sig om bipolär. Vi får se vad som händer med det. Än håller jag på att skatta varje dag.
För varje dag som går sedan i fredags känns det hela tiden lättare att hantera honom. Han är inte hemma så mycket och jag slipper på så vis honom också.
Jag skrev aldrig om telefonsamtalet jag fick i tisdags. Min mamama ringde mig och berättade att vårdcentralen hade ringt henne ang min bröstremiss till plastiken. Läkaren hade dragit tillbaka min remiss eftersom jag hade ett för högt BMI, att jag är för tjock. Jag ville bara gråta. Än en gång hade jag rätt i mina misstankar. Jag måste alltså gå ner ca 15 kilo innan jag ens kan få komma till mottagningen för en bedömning. Det har tagit många dagar att smälta och ta in. Men nu har jag bestämt mig. Jag ska verkligen försöka. Mamma rekommenderade 5:2. Så på måndag är tanken att jag ska börja. Jag ska då köra mina fastedagar på måndag och torsdag. Sedan ska jag fortsätta att äta lågt med kolhydrater på de andra dagarna precis som innan.
För övrigt har jag rensat, sorterat och omorganiserat i min garderob idag, vilket jag i för sig började med i igår.. Dessa dagar har varit några av de bättre dagar. Mycket energi och ork. Jag har också motionerat ca en timme på förmiddagen idag. Jag ska försöka göra det varje dag nu. För nu jävla måste vikten ner!
Just när jag skriver detta låser jag även upp bloggen igen. Den värsta stormen har lagt sig men än litar jag inte på dom. Det kommer att ta tid innan de får min tillit, om de ens kommer att få det.. Det är upp till bevis nu. I vilket fall som helst så är den största anledningen till att jag bloggar för min egen skull. Detta är min blogg, mitt bollplank. Här skriver jag vad jag vill och känner för.
/ Nastasia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar