fredag 2 maj 2014

Särskilt sensitiv - Älska dig själv


Jag är fortfarande totalt genomförkyld. Kan fortfarande knappt prata. Däremot har jag energi, lust och ork att läsa, då jag fått två nya böcker med posten. Den ena är den på bilden och som jag också har läst ut bara idag. Tack vare att jag dessutom har internet nu har jag kunnat streama talboken till boken, vilket har underlättat läsningen enormt mycket. Är grymt nöjd och överväldigad över det! Tänkte dela med mig av något jag lärt mig, tagit till mig och läst, som faktiskt är riktigt bra! Detta har jag kommit fram till:
Jag är inte defekt, jag är annorlunda och särskilt sensitiv.
Jag har rätt att begå misstag. Alla begår misstag.
Jag tänker inte offra mitt eget värde för att bli accepterad av omgivningen.
Jag är tillräckligt bra som jag är.
Jag ska vara stolt över mig själv och allt jag åstadkommit.
Jag ska be om hjälp när jag behöver det.
Jag förtjänar och är värd att bli behandlad väl, med respekt och acceptans.
Jag ska aldrig ge upp.
Jag accepterar mig själv som jag är.
Sammantaget är jag överlycklig och helt euforisk över boken för vilka insikter och självkännedom jag har fått! Betyg 5+/5!!!!
/ Nastasia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar