fredag 23 maj 2014

Trerätters med mamma!


Förrätt: Vitlöksbröd
Varmrätt: Fläskfilé Oscar med korrigering mer stekta grönsaker istället för potatis.
Dessert: Cheesecake med hjortronsylt och grädde.

Det känns asbra att kunna gå ut och äta och ändå kunna göra bra val. Visst jag unnade mig bröd och dessert. Men jag valde bort potatisen och läsken. För helt ärligt gillar jag ju inte ens potatis/pasta/ris eller läsk. Varför då äta det? Nej, jag har inte ätit speciellt mycket potatis/pasta/ris sedan ca två månader tillbaka och jag måste säga att jag nog aldrig mått så här bra. Det är svårt att beskriva på vilket sätt jag mår bättre. Det är känslan jag får när jag äter kolhydrater som jag inte gillar. Det kan vara att jag känner mig dimmig, seg, yr, illamående, tung, osv.. Jag har liksom en känsla att jag inte mår bra av och eller tål inte kolhydrater. Därför mår jag bättre utan.
Det var i alla fall skitmysigt att äta ute på restaurang själv med mamma. Måste göras om! Mamma smsade mig vid lunchtid idag och frågade om jag ville komma hem till dem och sola. Jag har inte solat på hela året, så jag tvekade inte. Även om jag är ljuskänslig och känslig för solen, gillar jag solen till viss del. Dessutom vet jag att alla mår bättre av solens vitaminer. Slutresultatet av denna dag: En riktigt bra dag!
/ Nastasia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar