fredag 11 april 2014

Alien i vår tid

Jag är en alien i vår tid. Jag vill vara en del av det som andra kallar ett normalt liv, men vem bestämmer vad som är ett normalt liv? Andra tycker, andra uttrycker, andra säger, andra vill, andra ställer krav på Mig. För att jag ska bli en av er. Men jag är inte och kommer aldrig att bli en av er. Varför är ingenting jag gör gott nog? Kan du inte leverera i denna värld, är världen ingen plats för dig, så vart ska jag ta vägen? Kan någon peka eller leda mig vägen? Jag fungerar annolunda, jag är annorlunda och för det är jag dömd till livstid i ensamhet, men jag har fortfarande känslor. Jag är högkänslig med en extrem sensoriskkänslighet för Allt. Ångest. Tomrummet. Paniken. Skräcken. Är bara en bråkdel av min verklighet och det hindrar mig från ett normalt liv. Jag drömmer om en värld där såna som jag är accepterade, respekterade, förstådda och visade med hänsyn. För just nu är jag bara en vilsen, panikslagen, skräckslagen, ångestladdad och ensam alien i vår tid.
/ Nastasia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar