tisdag 15 april 2014

Psykologsamtal 15/4 2014.

Precis som tidigare såg C direkt att det var något. Hon anade att det inte varit bra på hela tiden sedan vi träffades sist eftersom det redan då var dåligt. Och jo, mycket riktigt hade hon rätt än en gång. Hon tycker att jag hatar mig själv alldeles för mycket. Att när jag mår bra har jag en kämpar glöd, vill och kan mycket, men när jag mår dåligt, föraktar jag mig själv, vill och kan inget. Jag kan inget annat än att hålla med. Frågan är bara hur jag tar mig ur detta? Hon tycker att jag ska andas, ta hand om mig och göra saker jag tycker om. Men jag har sådan sjuk ångest ju att jag inte vill eller kan något :( Jag måste bli av med ångesten först och det blir jag med medicin. C tycker att det bara hjälper tillfälligt och det har hon rätt i, men jag finner ingen annan lösning just nu. Därför har jag tagit behovsmedicin i eftermiddag med.... Jag vet inte vad eller varför jag har ångest, därför kan jag inte heller ta itu med den på riktigt. C förstod mig och hon förstod också att jag behöver träffa henne oftare igen. Så varje tisdag, istället för varannan. Känns bra. Dock krockade nästa vecka med kuratorn på habben för att få hjälp med olika ansökan. C skulle prata med kuratorn och se om hennes tid går att flytta, då C bara kunde den tiden.. Hon ringer nog imorgon och berättar för mig läget, för än har hon inte ringt. Sedan har sjuksköterskan på psyk ringt i eftermiddag. Läkaren har inte tid att träffa mig. Jag får heller inga fler behovstabletter.. Jag har bara tre kvar! :(( Dock erbjöd sjuksköterskan mig att få träffa henne på tisdag nästa vecka kl 15.15 och kanske, bara kanske, kunde läkaren titta in en kort stund. Jag har träffat sjuksköterskan själv tidigare, hon är grymt bra. Kan alla mediciner, till och med bättre än läkaren, och hon är lätt att prata med. Så jag är nöjd att bara träffa henne till att börja med, men att eventuellt få prata kort med läkaren. Kanske jag kan få någon annan bättre ångestmedicin då! Jag hoppas! Jag hoppas! Men inte för mycket, för jag vill inte bli besviken, sviken eller sårad :( 
Jag ser inte framemot dessa dagar fram till den 22 april kl 15.15 med endast tre st behovstabletter kvar, då det är fucking sju dagar dit!!!! :(((( men men, nu ska jag käka kvällsmat.. Vi hörs!
/ Nastasia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar