fredag 25 april 2014

Fortfarande dåligt internet...

Jag har fortfarande dåligt internet men just idag känns lite liiiiite bättre. Jag kan surfa i alla fall... Det är bra för då har jag kunnat leta efter ett bredbandsabonemang. Jag bor i ett comhem-hus så valet av operatör var enkel, dock inte vilket abonemang. För vilken hastighet ska jag välja? Det lutar åt det billigaste då det ändå är ganska bra. 10/10, alltså 10 mbit/s upp och nedladdning. Men för 50 kr mer i månaden kan jag få 50/10 och det är ett sjukt bra internet. Så jag är ändå kluven.. Vad är 50 kr? Det är en halv spotify. Jag vill ha spotify också för 99 kr i månaden, vilket jag redan är snål med. Dessutom betalar jag för mitt mobilabonemang med 169 kr i månaden. För mig känns alltså 50 kr mer ganska mycket pengar i månaden, samtidigt som jag får ett sjukt bra internet. Är det värt det? Jag vet inte för jag vet inte heller hur 10/10 skiljer sig från 50/10.. Dock får man lov att prova 50/10 i tre månader och under den tiden nedgradera sig till 10/10. Önskade att det var tvärt om också men det verkar inte så.. Hade velat prova 10/10 och om det inte känns bra, ändra till 50/10. Samtidigt som en vän säger att 10/10 räcker och är bra, att jag borde bli nöjd med det. Det är skitsvårt beslut. Hatar att ta beslut som är avgörande för min framtid. För det känns som ett livsavgörande beslut. Jag behöver inte bestämma mig idag för det är ändå helg nu och imorgon åker jag dessutom hem till Love. Vi får se om jag kommer fram till något efter helgen...
/ Nastasia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar