tisdag 22 april 2014

Möte möte möte

Idag har jag varit iväg sedan 9 imorse och 17 i princip. Jag var dock hemma mellan 13.10-14.30, annars har jag varit iväg hela dagen. Jag är helt slut. Men åh sån ångest jag har nu med.. :( Tagit min nästsista behovsmedicin ikväll.. Mötena idag har gått bra. Det drog ut över tiden hos kuratorn med en kvart. Många papper att fylla i om olika ansökan. Det var god man, aktivitetsersättning, särskild ersättning vid altivitet och fond. Phew, så rörigt allt blev. Sedan fikade jag och A i stan innan nästa möte med psykologen började 12. A körde hem när jag gick in till C. Hos C gick det helt ok. Hon tyckte jag såg piggare och typ gladare ut idag jämfört med förra veckan. Jag kände inte så, men helt klart hade jag lite mindre ångest just när jag var hos henne.. Pratade om mötet med sjuksköterskan som jag skulle på senare på eftermiddagen och om ridningen på torsdag. Sammantaget kom vi fram till att det inte är hopplöst men åh så kämpigt med min ridning. Att med min viljastyrka och kämparglöd kan jag komma långt. Hon menade att jag tog körkort fast ingen tordde på mig. Samma gäller ridningen nu. Många tvivlar, inklusive jag. Men jag vill så gärna klara av det....  Vi får se hur det går på torsdag. Efter mötet med C då jag tvivlade på om jag ens skulle försöka mer, ska jag nu försöka lite till. För kanske jag behöver 5-10 privatlektioner innan jag känner mig trygg och med kontroll... I alla fall så efter mötet med C körde jag ju hem. Hade beslutångest för om jag klarade av och ville åka ensam till psyk. Pratade med personalen och vi bestämde att K skulle följa med. Vi kom in på mötet 15.15 och 16.45 gick vi ut därifrån.. Även detta möte drog ut över tiden.. Närmare 30 eller 45 minuter.. Vi pratade mycket om allt som hänt den senaste tiden. Det är mycket stora och negativa saker, och det är därför inte konstigt att jag mår som jag gör.... Tack! Säger jag. Det har varit Trixie, saknad efter honom, oro för honom, slutat jobba, slutat träna, höga krav från personalen, avslag på kollo, brösten, vikten, pengar och ridning. Dock trodde ssk M att jag var deprimerad och ville att jag skulle skatta om depression.. Jag sade att psykolog C tydligt sagt att jag inte är deprimerad, fast att hon inte gjort det så direkt ordagrant, men jag har tolkat det så. Dessutom var jag livrädd för psykakut och liknande, därför gjorde jag allt för att undvika det... M förstod nog och sen kom läkaren in på slutet. Jag ska få höja min medicin jag redan tar. Men först ville han sätta in en ny som tillägg till den jag redan tar. Jag förstod inte riktigt hur han kom fram till det beslut han gjorde, men jag antar att det blev bra.. Han sade att om jag får effekt av höjningen bör jag få det redan dagen efter och att den verkar riktigt bra på ångest. Dock var vi hemma så sent att jag först imorgon kväll kan börja höja dosen, då apoteket är stängt... 
Men men nu har jag som sagt tagit benzo och känner mig dämpad.. Ska se på top model nu och biggest loser senare.. Men är också helt slut.. Jaja, ni fick er en liten update.. Ha det!
/ Nastasia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar