tisdag 1 april 2014

Psykologsamtal 1/4-2014

Jag mår och har mått lite si så där sedan jag skrev sist.. Jag upplever mer krav och förväntningar från personalen än tidigare. De säger att jag kan mer än vad jag gör och tror, att jag borde göra mer, utvecklas mer, osv. De tycker bland annat att jag borde klara av att gå ut på promenad eller gå och handla själv. "Målet är att du ska klara av ett eget boende.", sade de, men vem har bestämt det? Det får mig att bli rädd och må dåligt. Vi pratade om det hos C idag.. Det låter så bra när hon säger hur jag känner eller upplever. Hon sade att när personalen ställer högre krav, förväntningar eller ger kritik går jag i baklås. Jag blir helt oförmögen att klara det jag tidigare klarat och jag tappar allt mitt självförtroende. 
Åter igen är det jag som är känslig och jag kan bara välkomna ångesten, paniken och rädslan, att den har makten än en gång. För nu har Nastasia fått ett bakslag. Nastasia är inte längre reborn eller pånyttfödd, hon är tillbaka i gamla mönster, tankesätt och ångest.. Nastasia will not rise again..
/ Nastasia 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar